2009-04-02

Dags för vårstädning?

Jag tillhör (framförallt privat) ingen av de mer ordningssamma människorna på detta klot och störs inte speciellt mycket av en rörig omgivning. I själva verket funderar jag på att utlysa min lägenhet som naturskyddsområde för dammråttor eftersom det nu för tiden bedrivs en sådan hysterisk hetsjakt efter dessa små mjuka, luddiga varelser. En viss skyddsjakt hade väl fått bedrivas under året mest för att motverka den aggressivitet som de tenderar att uppvisa när de uppnår en viss storlek, mest för att det är irriterande när de nafsar efter hälsenorna på en.

Men i aftonbladet häromdagen läste jag något som till och med jag reagerade på. En dam som besökts av de, hur skall man uttrycka det snällt... rabiata? städfanatikerna i programmet "rent hus" hade lyckats samla på sig så mycket saker att de hade slängt 10 ton skräp när de hade städat. Och det var inte det att hon bodde i hus på landet med en massa uthus att gömma sakerna i, nejdå en lägenhet var det (storlek framgår dock inte av artikeln)! 10 000 kg är ofattbart mycket att ha i en lägenhet... Något som inte heller framgick av artikeln var om de källsorterade avfallet de rensade ut. Var det någon som såg programmet och såg hur de hanterade skräpet så får ni gärna skriva en kommentar om det. För övrigt- visst upphör man aldrig att förvånas över vad folk ställer upp på i TV?

1 kommentar:

Anonym sa...

Damen bor i Tyresö utanför Stockholm. Jag läste en artikel om "Rent hus" och de anger i alla fall att de källsorterar materialet i efterhand. /Johanna